24 april 2010

Ur en pysslerskas gömmor...

Allt potentiellt pysselmaterial som korsar min väg tar jag tillvara och nu kom några plattor fram ur mina gömmor. Den mindre har varit bottenplatta i ett paket servetter jag fått en gång, den större minns jag inte var den kommit ifrån. Nu har jag målat dem svarta båda två. Den lilla blev en tavla och den stora ska troligtvis bli en skylt. Textförslag mottages gärna!
Jag hade kvar ett litet kort som jag fått av bloggvännen LISA som målar fantastiska akvareller. Av henne fick jag en vinst en gång, två underbara kort som jag ännu söker ramar till och så det lilla kortet som nu fick bli en tavla. Rosor i olika stil...Mina betongrosor och Lisas mjuka akvarell.Så vill jag avsluta med att tacka min trogna läsare Simmu som skickade dessa vackra pannlappar och snöflingor. Inspirerad av min vinterfest i lusthuset satt hon sig och tillverkade dessa. Tusen tack Simmu, det var en fantastisk överraskning! Nu ska jag förbereda mig för dagens födelsedagskalas. Tack och hej- leverpastej! ;)
Kamomilla

Kerään roinaa, sellaista mitä voin myöhemmin käyttää askarteluun. Nyt sainkin sitten idean ja tein tuosta pienemmästä levystä taulun. Maalasin vain mustaksi ja liimasin päälle kortin jonka olen saanut Lisalta. Betoniruusujen kaveriksi tuo taulu sitten päätyi.
Haluan kiittää uskollista lukijaa, Simmua, ihanasta ylläristä jonka löysin postilaatikosta toissapäivänä. Aivan ihanat pannulaput ja lumihiutaleet, talven pimeydessä syntyneet kuulemma. :) Kiitos sinulle Simmu, aivan mahtava ylläri!
Kamomilla

13 kommentarer:

  1. Vad söt rosentavlan blev:) Tror inte det finns nånting som du inte skulle se något potientiellt i:) Ha det så trevligt på festen.

    SvaraRadera
  2. Söta rosentavlor!
    Ha en fin födelsedagsfest!

    SvaraRadera
  3. Hi, hi...så den där skänken som aldrig skulle målas...ja, visst är det så att när man väl börjat fundera så är det svårt att sluta :)

    Så vackert reportage ni gjort! Grattis! Underbara bilder.

    Jätteläckert också med leksaksklossarna med sån skön patina.

    Ha en fin helg.
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  4. SÅ himla fint det blev med denna rosmix, säljer Lisas kort i gårdsbutiken, dom går himla bra och d3et kan man ju förstå, kommer att ha Lisa på middag på måndag kväll, hon har ju sitt torp nära Bossgård så vi träffas ofta...:0) han en skön helg, kram

    SvaraRadera
  5. Jaja du. Du hittar nog säkert på att göra något av en hålkakas hål också! Din fantasi är gränslös!

    Oj, så gulligt att bli påmind på det där sättet, att få en liten gåva!

    I dag har jag haft en lite sämre dag...men, jag tror så starkt på det, att allt har en mening/betydelse.

    Ha en riktigt "korot kohti kattoa" fest!

    Kramolis!

    SvaraRadera
  6. Ha, ha! Kamomilla, hos dej får allting ett nytt liv - så också mina kort! Så fint det blev och i så gott sällskap dessutom! Ljuvligt vackert med betongrosorna!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  7. vackra rosentavlor..de harmonierade med varandra :-D ha en riktig trevlig födelsedagsfest!

    SvaraRadera
  8. Hi, beautiful pictures, beautiful.
    Nice weekend.
    Iva

    SvaraRadera
  9. Hej! Superfin tavla!! Vad du än textar kommer det bli superfint det med!
    KRam /Anna

    SvaraRadera
  10. Men va uppfinningsrik du är!!

    Du trollar fram det mesta du..
    Grattis till minstingen,

    men äldsta fyller moped nästa januari!!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Vilka fina tavlor och vilken fin present! Ha en bra fest!

    Kram, Lotta

    SvaraRadera
  12. Så fint det blev med Lisas ros....och dina fina betongrosor! Jag bara NJUTER när jag tittar runt hos dig.......jag har inte haft så bra med tid på ett tag och missat en del inlägg....oj, så underbart nui har det... växthusbygge också...så spännande... man vill "låna" din man ett tag...hihi... men lånas väl inte ut!!!!!!!!!! Önskar dig en bra vecka! KRAM fr C

    SvaraRadera
  13. Vilka jättesöta ros-tavlor !
    Hoppas ni får en trevlig födelsedagsfest !
    Ha en fin dag ! Helen :0)
    Ps.Välkommen att va med i min lilla tävling just nu . :0)

    SvaraRadera