13 april 2010

Skönheten finns i betraktarens ögon

Ibland räcker det att omorganisera sakerna lite grann för att få ro i den rastlösa inredarsjälen.
En sliten väderbiten stol, en trave böcker och lite smått och gott. I någons ögon bara skrot, men i mina ögon något vackert att vila blicken på. Smaken är minsann så olika.

Mina favoritböcker känns som vackra karameller i sina fina färger.
Innehållet är det inget fel på heller! :) Mycket glädje har jag fått av dessa böcker! Allra mest av de senaste favoriterna Junkstyle, Recycled Home och Ajan Patinaa. (Alla finns hos Ad Libris) Att jag blivit inspirerad, kommer ni nog att få se i mitt följande inlägg också.
Kamomilla

Joskus tavaroiden uudelleen järjestäminen riittää antamaan rauhattomalle sisustajansielulleni mielenrauhan. Kaunita kirjoja pinossa, säänpiinaama tuoli ja muutama rakas esine... Minulle ne ovat aarteita- toisten silmissä ehkä romua? Me ihmiset pidämme niin erilaisista asioista. -Onneksi. Näistä kirjoista olen ammentanut lopputtomasti inspiraatiota ja suosittelen niitä lämpimästi muillekin. ( lemppareita ovat Junkstyle, Recycled Home ja Ajan Patinaa)
Kamomilla

24 kommentarer:

  1. Ihan totta, kauneus on katsojan silmässä, minusta tuo asetelma näyttää hurmaavalta.

    Samaisia sisustuskirjoja löytyy minunkin kirjahyllystäni.

    SvaraRadera
  2. Hejsan Kamomilla!

    Vilka VACKRA foton....lite gammalt sliten med lite färg...så fint!

    HA en bra dag!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det så - allt ligger i betraktarens ögon! Så vacker din stol är och tillsammans med favoritböckerna - ett fint stilleben!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. ja du, sen när sakerna får vara på sin plats när jag placerar dom sådär, ska jag också börja pynta lite hit å dit. Nu just är vi (vår yngsta dotter)i den ålder att allt som inte e fastspikat ligger på golvet,

    SvaraRadera
  5. Mycket smakfullt och ljuvliga bilder! Jag tror vi är många som går igång på likn saker, gamla stolar och böcker, gärna i kombination, och det måste vara ngt visst med det eftersom man ser detta då och då, olika stolar, olika böcker men hela kombinationen är bara så tilltalande, det var även din, och så läckert med termosen där, och alla fina böcker, jag är ingen storläsare men älskar livsnjutarböcker, den där patinaboken du visade där såg tittvärd ut! Tack för alla fina bilder och tips, livsnjutarböcker har jag på min sida idag också! Soliga hälsn fr Nordingården

    SvaraRadera
  6. Det är något specielltmed gamla stolar.De skulle antagligen ha en hel del att berätta, om de bara kunde :)
    Härliga inspirationsböcker du har!

    SvaraRadera
  7. Fin stol! Påminner om stolar jag sett hos nån, kanske morföräldrarna.
    Härligt med böcker! Inte riktigt samma sak att kolla inspirationsbilder på en skärm...
    Junk Style har jag också, samt några av Agnetas böcker om Feng shui.

    Hoppas du får en fin dag!

    SvaraRadera
  8. Tuo on kyllä totta, aivan uudella yhdistelmillä voi saada vaan niin suuren ihanuuden aikaiseksi, aivan arkijutuista. Kaunis on kokonaisuus!

    SvaraRadera
  9. Jag älskar också böcker, och kan bläddra i dom om och om och om igen :O) Grymt vackert blickfång du fixat!

    SvaraRadera
  10. håller med dig att smaken är som baken...delad *hihi*
    jag gillar iaf dit ögongodis som du har på stolen!!!
    ha dt gott i vårsolen// kram junhe

    SvaraRadera
  11. Vackert, å jag bara älskar din termos:)

    SvaraRadera
  12. Heissan! Kauniilta nuo "romut" minun silmissänikin näyttävät =D
    Aurinkoista tiistaipäivää sulle!

    SvaraRadera
  13. Även om jag inte har en sådan stol i mitt hus tycker jag att det är otroligt vackert! Fantastiskt vackert med böckerna på!

    SvaraRadera
  14. Så fint! Det är verkligen olika hur man ser på vad som är skatt och vad som är skrot.. en del eldar upp gamla möbler och saker, vilket borde vara förbjudet enligt mig! =)
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  15. Sååå fint, speciellt den mellersta bilden tilltalade mig :)

    SvaraRadera
  16. Kaunista on ympärillämme niin paljon,ettei kaikkea kerkia nähdäkään.
    Vanhan esineen sijoittaminen uuden sekaan on aivan hurmaavaa.Ja miten hyvä mieli siitä tuleekaan,kun huomaa miten se sinne istuu.
    Asetelmasi on TODELLA kaunis.Tuohon tuoliin takastuin.IHANA!

    SvaraRadera
  17. Jättefint! det inspirerade mig att göra ett liknande arrangemang med mina inredningstidningar och några ljuslyktor. Förresten, titta gärna in på min hemsida om du tycker om smycken. Har en tävling där just nu :)

    Mvh Anna.

    SvaraRadera
  18. Du har så rätt så...ibland behövs bara en liten ommöblering, ser fram emot ditt framtida inlägg, kram

    SvaraRadera
  19. Jag delar din smak, vackert!!!
    Och skönt att en del gillar det andra ser som skrot, då minskar slit-o-slänget!
    Jag gillar också att ha vackra böcker framme, det blir mer lätt hänt att man tittar i dom då!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  20. Håller med... det som någon tycker är fult är i andras ögon hur vackert som helst. Man kan även ändra sig, jag trodde aldrig jag skulle gilla nött och flagnat, och du såg ju inne hos mig vad jag håller på med! :)
    Din trave med böcker är helt underbar!!!

    SvaraRadera
  21. Visst är det så, bara lite omflytt så kan man bli lika lycklig.Kram

    SvaraRadera
  22. IIIIK! Vilken stol! Finns det en levande själ, som inte ser skönheten i din stol?

    Kilar till jobbet :(

    Njut av fulla drag av VÅREN!!!

    Aa, förresten; Venni blev nersövd (jo, nej, inte i evighetsvila) och Natalie och jag körde hem, för operationen skulle med vaknande etc ta tre timmar. När vi är nästan hemma, ringer veterinären och säger: när jag började rengöra området för operationen LOSSADE "MELANOMAN"!!! Venni hade svampinfektion i huden och sårskorpa på den! Well, Anna (jo, som känner dig) putsade tänderna från tandsten i stället!

    happy endings!

    Kramolis Kamilla!

    SvaraRadera
  23. Böcker är något av det bästa som finns. Både som inredningsdetalj och att sluka..

    SvaraRadera
  24. Du har så rätt! Det beror helt på betraktaren vad som är vackert eller inte och vilken tur sedan att vi alla har olika smak och tycke för det berikar oss oxå. Jag tycker om din slitna stol och jag skulle gärna kika in i dina böcker, för jag vet att de är fyllda med ide`er som jag säkert skulle kunna njuta av. Härligt när man med enkla medel kan förgylla sin egen dag med härliga saker.
    Njut av dagen och Tack för att du delar med dig!

    Kramisar!

    SvaraRadera