9 april 2010

Gammalt favoritfotografi

Jag fick en liten guldram som jag funderade vad jag skulle göra med. Här hemma har vi just inget i guld så jag plockade fram en pensel. Bättre svart och framme på hyllan än guld och bortgömd i lådan resonerade jag. Jag är lite försiktig med gamla foton. Man var ju ganska allvarlig på bild förr och många bilder är rätt så dystra. Sådär Feng Shuimässigt så är det väl inte heller fiffigt att ha bilder på folk som skrämmer vettet ur en så jag väljer vad jag vill ha. Den här damen har något i sin blick som gjorde att jag fastnade för fotot. Kanske just det att hon faktiskt inte ser bister ut? Hur som helst så gillar jag det där fotot och vill ha det framme. Just nu försöker jag få lite mer öppna ytor i hemmet så jag kombinerar gärna saker med varann så de tar mindre plats. Så nu fick min bokfotslampa fick ett tillskott!
Det här är sånt smått pyssel jag gör just nu. Flyttar saker hit och dit och funderar.
Ha en skön helg, tack för att just du kikar in och läser!
Kamomilla

Päätin yhdistää saamani kultakehyksen ja vanhan kirpparivalokuvan. Maalasin kehyksen ensin ja yhdistin sen lamppunjalkaan jossa oli jo ennestään kasa kirjoja. Tuo vanha valokuva on yksi niistä harvoista vanhoista kuvista joista pidän. Niissä kun tuppaa olemaan niin tuiman näköisiä ihmisiä että oikein pelottaa! Tässä kuvassa kuitenkin tuo nuori neiti on suhteellisen lempeän ja iloisen näköinen! Noin Feng Shui mielessä varmaan parempi sisustaa iloisilla kuvilla :)
Kamomilla

19 kommentarer:

  1. Det blev ursnyggt. Damen ser lite pillimarisk ut och du har rätt vissa foton ser de ut som om de var tagna ur en skräckfilm å vem vill bli rädd när man ser ett foto. Trevlig helg. Kram

    SvaraRadera
  2. Så fint det blev!
    En bekant till mig skar hål för foto i frampärmen på en gammal bok och band om ett band. Lite samma stil som detta!

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Så snyggt det blev med fotot! Klokt att plocka ihop sakerna! Håller också på här och stuvar om och har mej! Jag har ju alldeles för många saker...!

    Ha en fortsatt skön fredagkväll!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Sopii1 vanhojen kirjojen seuraksi hyvin

    SvaraRadera
  5. Voi miten ihanalta näyttää! Mukavaa viikonloppua!

    SvaraRadera
  6. God kväll!
    Du är påhittig du. Nytta med nöje en fin kombo, gillar det.
    Trevlig helg önskar jag dig.
    Kram Suzan

    SvaraRadera
  7. Så fint!
    Och hon är söt, precis som du på kortet med Svante.....jättesöt och lite näpen är du! Det tycker jag! :o)
    Ha en skön helg!
    Kramis

    SvaraRadera
  8. Jag gillar också gamla foton, oavsett om människorna på bild ser arga ut eller ej :)
    Oftast var de ju ganska allvarliga på bilderna förr i vääden :)

    SvaraRadera
  9. Snyggt det blev! Tycker att de gamla kort som tagits hos fotografen är så härliga. Egentligen borde man gå och fota sig, numera är det sällan folk går till fotografen. Synd egentligen.

    SvaraRadera
  10. Hi, the frame looks great after the treatment. Lady in the photo looks like fun. A relaxed weekend. Iva

    SvaraRadera
  11. Jaa du, foton som skrämmer vätten ur en, skratt. Du har så rätt i att vissa utav dessa gamla bilder har väldigt många kusliga blickar och lite halv läskiga. Spets bandet blev ju toppen runt och visst var hon en gladare prick, skratt. Ha en underbar helg.
    Kram, Nina

    SvaraRadera
  12. de hade väl inte så många glädjeämnen förr i tiden, eftersom de fick kämpa så hårt för sin överlevnad, åtminstone de som inte var så välbärgade. men ändå tycker man ju de kunde ha kostat på sig ett leende när de var hos fotografen...
    trevlig styling, hur som helst :)
    och trevlig helg! kram

    SvaraRadera
  13. Så fint det blev, ha en skön helg och hoppas du är på bättringsvägen, kram

    SvaraRadera
  14. Det var en vacker dam på ditt foto och hon gör sig så bra ihop med boklampan också.
    Ha en fortsatt fin helg. Kram!

    SvaraRadera
  15. Lyckad lösning, igen som vanligt. Ha en bra helg:)

    SvaraRadera
  16. Det blev ju jättesnyggt att kombinera ramen med bokfoten!!Där ser man... Skulle inte jag ha kommit på :O) TGIF, thank god it´s friday!
    ha en skön fortsättning på helgen! kram

    SvaraRadera
  17. Så snyggt det blev.Fotot är riktigt vackert och passar bra i hop med böckerna. Ha en skön lördag!

    SvaraRadera
  18. Jätte snyggt! Ha en go helg! =)

    SvaraRadera
  19. nämen oj, oj så fint det där blev. man blir så förvånad över hur bra det blir varje gång du får till det! Hon på fotot ser positiv ut, framtidstro i blick och pricken på i:t är spetsbandet! ♥

    SvaraRadera