6 april 2010

Mera Blingaling

Mina pärlor och andra smyckestillbehör är slut. Smyckestället på lilltoan är fullt med nya bling-bling haldsband som väntar på att bli använda. Det har varit jätteskoj att ha nåt att pyssla med under de här dagarna. Minst lika kul har det varit att fotografera dem. Lite synd bara att jag sitter här mitt ute i skogen med mina sjukis-mjukiskläder och ingen ser allt bling! Nå, på onsdag ska jag till civilisationen ett tag när jag ska till läkare och på fysioterapi.
Bäst att välja blingisar färdigt, så jag inte försenar mig på grund av beslutsångest i all fall!
Kamomilla

Hurjan mukavaa tämä korunteko on ollut! Helmet onkin jo loppu ja koruteline täynnä. Harmi että istun täällä keskellä metsää missä kukaan ei niitä näe. Kuluneen oloasun tyyliin eivät nuo Blingalingit oikein sovi ... Huomenna pitää kuitenkin käydä fysioterapiassa ja lääkärin puheilla joten voin vaihtaa oloasun johonkin parempaan ja valita sopiva koru sen mukaan. Jos osaan päättää minkä otan... ;)
Kamomilla

24 kommentarer:

  1. Hej Lilla Kamomilla..vad vackra blingabling du gör..så duktig ...här hos mej blir det inte något pyssel nu..har huvudet fult av klinkers och kakel..puh..men de blir nog bra med det till slut det också:)... ha de gött..kram..Pia
    förresten tack för alla kommentarer du skriver..jag är liksom väääääääldigt dålig på att kommentera just nu..men det hoppas jag blir fart på det oxå:)

    SvaraRadera
  2. Tuo viimeinen on vallan ihana! Mistä olet ostanut näitä materiaaleja?

    SvaraRadera
  3. Vilket fint blingbling du gör!

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara skapelser du gjort...härliga färgkombinationer så vackra, kramen och hoppas du mår bättre nu..

    SvaraRadera
  5. Du har vverkligen gjort fina smycken, visst är det kul. Kram

    SvaraRadera
  6. supervackra blingisar!! Du e duktigt! Är det nån som har länk till nån nätbutik var man kan köpa liknande pärlor?

    SvaraRadera
  7. Ihana violetti väri :)

    Paula

    SvaraRadera
  8. Åh, vad mycket fint du skapar!
    Hoppas du mår lite bättre nu.
    Styrkekramar från Carina

    SvaraRadera
  9. Du kan då allt möjligt, det är ju tur också nu när du har varit sjuk att du kan ha något roligt att syssla med! Du tar jättefina bilder, tycker absolut inte att du skall behandla bilderna mera, de är helt perfekta så som är nu! Har gjort ett "hemma hos-reportage" från vår lilla stuga i min blogg, bara på skoj alltså - välkommen att hälsa på!

    SvaraRadera
  10. Hej!
    å så fina! visst är det roligt?! Jag har verkligen fått "blodad tand " :)
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Åhhh så fina, vad du är duktig alltså !!
    Lycka till idag då hos doktorn..
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  12. de är grymt fina, vännen. lycka till idag! kram

    SvaraRadera
  13. Så fiiina!! Och LILA som jag gillar :)

    Hoppas det går bra hos farbror (eller tant?) Doktorn.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  14. Superfint blev det ju!!! Dock tycker jag att de borde skriva på förpackningarna med pärlor att " denna vara kan vara beroendeframkallande och kan leda till överdrivet pysslande". Har också suttit och pysslat med smycken hemma nu på kvällarna men ännu har jag inte satt ut bilder på nya smycken, hihi! / Tess

    SvaraRadera
  15. Hejsan!

    Här blingar det lite extra på bloggen...så vackra smycken du gjort...

    Idag har vi mulet hos oss...nu vill vi ha sol igen här oxå....

    HA en skön vecka och hoppas att du får sol!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Otroligt fina smycken!! Var köper du allt material? Finns en ny butik i Åbo, på Yliopistonkatu 12 tror jag det var, den heter BLINGI :) Är själv väldigt intresserad av att laga smycken, o önskar jag sku ha råd med att göra mycket av dom. Men alltid lite kan man göra. O ideer får man ju av dina smyckan :)
    Jätte bra blogg, kollar den varje dag :)

    Vårhälsningar från Lilla My

    SvaraRadera
  17. Underbart vackra smycken du gjort. Så duktig du är. Galet jobbig beslutssångest ;) Alla är ju såå vackra.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  18. Härliga smycken å i min favoritfärg:) Tur att vi får njuata av dem på foto :) Krya på dej!

    SvaraRadera
  19. Vau, miten kaunis tuo alempi !!! Ja ylemmän helmien väri on uskomattoman upea !
    Tosi ihania : )

    SvaraRadera
  20. som vanligt jätte vackra blinbling :) du har inga till försäljning ;)
    ha en bra dag
    kram Åsa

    SvaraRadera
  21. Ja-a, hördu! Du får verkligen ta dig tid att välja (åtminstone skulle jag ha sömnlösa nätter, när jag skulle fundera, VILKET skall jag välja)!!!
    De är så himla läckra!!!! Det med korset speciellt!

    Försök stå ut med din jävla rygg!!!

    Kramolis!
    -Pia-

    SvaraRadera
  22. Dina blingisar var verkligen vackra. Det är alltid bra att ha något skojigt att göra då man går sjukskriven. Då går tiden fortare och man mår inte lika dåligt heller. Hoppas du fick förståelse och hjälp igår!

    Kramisar!

    SvaraRadera
  23. SNYGGT!!!
    HA DT GOTT// JUNHE

    SvaraRadera
  24. En osaisi minäkään päättää, niin kauniita ovat nuo sinun korusi!

    SvaraRadera