30 april 2010

Glad Valborg!

Glad Valborg till er alla! Här har vi druckit skumpa och följt gamla traditioner. Studentmössan ska upp på hjässan kl 18. Mina föräldrar har anlänt och det vankas snart middag. Skål på er!
Trots firandet vill jag klämma in en pysselvink för alla smyckessugna. Min granne och väninna gillar smycken och har kommit på ett så bra sätt att få lite glitter bland sina svarta pärlor.
Istället för bling bling har hon nappat lite muttrar ur sin gubbes låda. :) Fint inte sant? och blingar lika fint som pärlor!Ha det gott, ät och drick i lämpliga mängder! :)
Kamomilla

20 kommentarer:

  1. Vilken fin idé med muttrar.

    :*¨¨*:♥ GLAD VALBORG♥:*¨¨*:

    Önskar Maud

    <Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

    SvaraRadera
  2. Glad valborg önskar jag och mina tjejer dig!

    SvaraRadera
  3. Uppfinningsrikt med muttrarna. En Glad Valborg till er!

    SvaraRadera
  4. Hyvää Wappua Sinullekin

    Kirsi

    SvaraRadera
  5. Oj, är ni så traditionella hos er! Nåja, vi är väl likadana här också när jag tänker efter. Men jag tror att univeritetsstäderna Lund och Uppsala är "värst"! Kul ändå med såna traditioner i familjen!

    Det var verkligen ett kul drag med muttrar som juveler! Jättehärligt!

    Ha nu en skön och fin Valborg!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Glad Valborg....
    Bara man tänker utanför ramarna kan man hitta på nästan vad som helst ;D

    Kram Catharina

    SvaraRadera
  7. Vilket bra tips med muttrorna!
    Ha en fin fortsättning på Valborg och första maj!

    SvaraRadera
  8. Håper dere hadde fin feiring...vi feirer ikke den i Norge:)
    Gøyalt med muuutter i smykket...
    ha en fin lørdag
    eddaKlemmer til deg:)

    SvaraRadera
  9. Go´morgon där ute i skärin!
    Här har vi "skumpat" till kl 4.30 och stigit upp kl 8.30, pigg som en...?

    I dag skall vi äta ordagrant ute - trots regnet - i "Pervolan";)
    Picknick i det grön. Traditionerna förpliktar, heh (för första gången).

    Muttergrejen är ju en superbra idé, bara man inte pillar hela verktygslådan runt nacken. Kan leda till huvudvärk?

    Kraaam på dig!!!

    SvaraRadera
  10. Artig idé og fint ble det òg!
    Ha en fin feiring! :-)
    Mvh
    Masy

    SvaraRadera
  11. Önskar dig en riktigt trevlig första maj-helg!

    kramkram!

    SvaraRadera
  12. Ja, det fanns en tid då vi bode där man tog på sig studentmössan till Valborg ... inte numera:(

    SvaraRadera
  13. SKÅL och Trevlig första maj! Jag tycker att det är härligt med maj!!!! Kram fr C

    SvaraRadera
  14. Iloista vappuiltaa!

    Hauska idea, nuohan sopisivat hyvin niihin pojan tekemiin "mieskoruihin"!

    SvaraRadera
  15. Hej kära vän...
    Idagens inlägg har jag
    näst-in-till tillägnat dig för jag tänker på sig så fort jag ser mitt fynd...
    läs så förstår du vad jag menar!!
    Muttrar... ja jag är inte förvånad & tjusigt blev det!!
    Kram Marith

    SvaraRadera
  16. Hoppas du har en skön helg, kramen

    SvaraRadera
  17. Hej och hoppas du har haft en riktigt fin första majdag! Jag har varit ute i trädgården och är helt slut... men vad skönt det är!
    Kram på dig
    Susanne

    SvaraRadera
  18. Glad Valborf till dig med, så här på efterskott!

    SvaraRadera
  19. Hoppas din Valborg blev som du önskade! Ja, idéerna hos människorna tar aldrig slut. Muttrar i halsband kunde ni ta patent på! ;o)

    SvaraRadera
  20. Hoppas helgen varit fin hittills. Nu får vi njuta av ännu en skön och solig (hos er också?) söndag :O)

    SvaraRadera