28 april 2010

Tvättstuga

Jag hade två plattor på lager bland mina pysselgrejs. Den ena blev en tavla (se tidigare inlägg) och den andra fick bli en skylt. Inspirerad av ett väggord jag sett på nätet blev det en dörrskylt till tvättstugan/badrummet.Jag trodde mig få hjälp av kalkerpapper men tji fick jag för när jag målat skivan svart så kan man ju inte se de svarta kalkerpapperslinjerna heller. Så det blev till att kopiera på fri hand.

Den vita hobbyfärgen har tagit slut så jag tog rosa. Hade nog velat ha den i svartvitt men nu när jag sett resultatet så känns det här riktigt okej också!Inga perfekta penseldrag men hade jag velat ha det skulle jag väl ha köpt en färdigttryckt skylt då! :)

Kamomilla

Tein pesutuvan oveen kyltin. Yksinkertaisesti ylijäämälevystä jonka spraymaalasin mustaksi ja sitten vaan tekstiä päälle... Jouduin vetämään vapaalla kädellä sillä mustalla siirtopaperilla en voinut mustalle alustalle kirjoittaa yhtään mitään. Ei mikään täydellisen siisti jälki mutta sitä en edes havitellut. Sitäpaitsi valkoinen askartelumaali oli loppu joten valitsin vaaleanpunaisen. Ensin vähän harmitti mutta nyt olenkin varsin tyytyväinen!

Kamomilla

36 kommentarer:

  1. Siitähän tuli tosi hieno ja värikin on hyvä:). Sinulla noita ideoita riittää:)

    SvaraRadera
  2. Kul :O) Har faktiskt kikat på de där skyltarna själv någonstans...
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. ENIROMAISTA, Kamomilla !!!
    Kylpyläromantiikkaa!!
    Aurinkoista päivää!
    Simmu ja ikkunan alla huiluttava punarinta(satakieli)

    SvaraRadera
  4. jättesnyggt!!! tänk om man var så duktig på att texta på fri hand =)
    ha en bra onsdag/ junhe

    SvaraRadera
  5. Ha, vilken tur att den vita färgen tog slut... Jag bara älskar denna skylt... Lite Art Deco goes Miami.... helt enkelt superläcker. Kram Jeanette

    SvaraRadera
  6. Vah?! Du menar väl inte, att du målat den på fri hand???!!! Ou nou!
    Men - vem kan - om inte du!!!!!!

    Den är helt superhyperextra-snygg!!!

    Kramis/Pia

    SvaraRadera
  7. Vilken fin skylt! Å jag tycker du fick jättejämna penseldrag, för m pensel tycker jag att d brukar kunna bli mycket värre (åtm för mig). Lite småmysigt m rosa :) Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  8. åh, den blev jättefin, och den rosa färgen är nog pricken över i!
    kramis

    SvaraRadera
  9. WOW! Nu blev jag superimpad! Den ser ju ut som om den är köpt ju! Såå himla fin! Va duktig du är!:)

    SvaraRadera
  10. Jättejättefint!!
    Mer personligt med rosa tycker jag.

    SvaraRadera
  11. Din skylt blev jättesnygg !!
    ...och jag är väldigt avundsjuk på din snygga läderväska ! *smile*
    Ha en fin dag ! Helen :0)

    SvaraRadera
  12. Skylten blev superfin !!! Ser absolut ut som en köpe-skylt. Roligt med rosa text också. Du är så superduktig ! Mvh Pernilla

    SvaraRadera
  13. Wow, så fint det blev! Så jätteduktig du är!!!
    Kram
    LIsa

    SvaraRadera
  14. Liityin lukijaksesi heti kun bogisi bongasin! Todella hienoja juttuja olet tehnyt,kuten tämäkin! Ja vapaaalla kädellä, uskomatonta..! Ei kyllä luonnistuisi minulta noin siistiksi.. :D
    Kivaa viikkoa!

    SvaraRadera
  15. Så snygg den blev! Så duktig du är på att texta på frihand!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  16. ja vem klarar inte av att göra en så där snygg skylt om inte du...Vau!!

    SvaraRadera
  17. Vilken trevlig skylt! Kul faktiskt! Och snygg! ♥

    SvaraRadera
  18. Inget fel på färgen ju, å texten e toppen:)

    SvaraRadera
  19. Jättetjusig skylt! Du är jätteduktig på att måla på fri hand.

    SvaraRadera
  20. Super idé!!å jätte fint..Du kan så mycket..Kram Susanne

    SvaraRadera
  21. Personlig, snygg, läcker det blev din skylt i härliga färger, kramen

    SvaraRadera
  22. Härliga tider så fin skylt!!
    Passade ju bra med rosa & svart!!
    Kram Marith

    SvaraRadera
  23. Hej!!!
    Snyggt med svrt och rosa;o)

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  24. Supersöt!!! O fint med rosa på svart botten!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  25. Oj så snyggt det blev! Så bra du lyckades på fri hand, det skulle aldrig jag ha gjort! Jag har också kastat lystna blickar på olika skyltar i den stilen, vill ha, vill ha, vill ha! :)

    SvaraRadera
  26. Vilken mysig blogg du har och vad fin skylten blev :-)
    Trevlig helg!

    /Erica www.pitebyggnadsvard.se

    SvaraRadera
  27. Hei kamomilla
    Herlig vaskerom....og skiltet ble kjempefint.
    Klem...Ellen

    SvaraRadera
  28. Den blev jätte snygg. Hoppas ni fått värme nu med . Här växer gräsmattorna så det knakar. Kram

    SvaraRadera
  29. Men himmel vilken fin skylt !!! Vad du är duktig på att måla, texta och greja !!!
    Nu vill jag önska dig en riktigt fin helg
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  30. Så utrolig flott skilt. Må ha vært en tålmodighetsjobb å male tegne bokstavene.

    Kari :-)

    SvaraRadera
  31. Men snälla nån.....så där snyggt på fri hand...sträck på dig!!
    Färgkombinationen blev jättefin!
    Jag har kollat upp nu....hör av mig....
    Förresten.....go´kan du vara sjäv! ;o)
    Kramis

    SvaraRadera
  32. Du är så duktig fina du, men fy för att ha ont hela tiden, hua! Hoppas du får en härlig helg! Kram på dig och tack för ditt hjärtevärmande inlägg hos mig!/ Tess

    SvaraRadera
  33. Jättefin skylt. Jag gillar ju rosa, så av mig får du 10+.

    Sabi

    SvaraRadera