16 april 2010

Ljuskopp

Jag tror jag ska dela med mig ett pysseltips som finns lite i varstans, i pysselböcker och magasin. (ide´n är alltså inte min) Man tager en kopp. I mitt fall har jag fått några söta små koppar av min kära prylsamlarväninna som älskar att förse mig med saker som behöver ett nytt liv. En julgransljusklämma blev misshandlad av mig. jag tog alltså bort själva klämman, sparade ljushållaren och limmade den i bottnet på koppen.
Och så var det klart! Allra bäst ser det ut med långa ljus men säkert blir det okej med granljus också. :)Svårare än så var det inte! Ha en skön och kreativ helg och tusen tack för att du kikar in här! :)Kamomilla

Tämä idea ei ole minun, olen poiminut sen jostain kirjasta tai lehdestä mutta ajattelin että voisin näyttää tästä oman versioni. Kuppiin liimasin yläosan kuusenkynttiläpidikkeestä ja heps-valmista tuli! Helppoa kuin mikä! Mukavaa viikonloppua, kiitos kaikille ihanille lukijoilleni! Ihanaa että jaksatte seurata juttujani Kamomilla

21 kommentarer:

  1. Vilket super tips, å så enkelt men ack så ljuvligt. Kram

    SvaraRadera
  2. Svårare än så behöver det inte va för att det ska bli ett fint och mysigt resultat :)
    Trevlig helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Perjantaipysähdys tänne...
    ja taas akku täynnä virtaa, sitä täältä saa aina!!!
    Sinulla selvästi sitä jaettavaksi asti, kiitos!
    Lukijoittesi jaksamista ei tarvitse ihmetellä; täällä on helppo ja lysti piipahtaa!
    Terveyttä ja voimia sinne, niin että riittää! Kestetään viikonlopun kevätsateet, niin luonto kukkii nopeammin! terv. -se muuan Simmu -

    SvaraRadera
  4. Åh va roligt att se er bakugn!!! Vi ska ju bygga en i källaren som dessutom ska värma huset på vintern :-) Han ser ut att vara tagen ur ett program av solens mat där han står i det fria din man! Hm, kanske kan lura min älskling att börja laga mat när vi har möjligheten att baka pizza? Hihi! Söt ljuskopp! Ha det gott i helgen duktiga du!/ Tess

    SvaraRadera
  5. Blir veldig fin:)
    eddaKlemmer til deg:)

    SvaraRadera
  6. Så enkelt, så vackert och så mysigt med levande ljus. Det är just det som jag saknar i mitt hem eftersom jag bara kan ha levande ljus brinnande när min make är borta. Men då brukar jag oxå passa på tillfället:-)

    Skön helg till Er!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Det ar ett rart tips, som alltid hos dig...:0) ha en skön helg, här kämpar just solen att ta sig fram igenom molnskiktet...kram

    SvaraRadera
  8. Wau, de tror jag att till och med jag skulle klara av. Jättesött dessutom.

    SvaraRadera
  9. Hyvää viikonloppua teillekin.

    Katselin tuossa edellisessä postauksessasi esittelemääsi ulkokeittiötä ja siitä tulee varmastikin hieno ja toimiva. Sisällä voi syödä jos on viileää ja upeassa uunissa paistuu herkut ja salaatit voi napsasta kasvihuoneesta. Nam!

    SvaraRadera
  10. Superenkelt men supersnyggt!! Skön fredag!

    SvaraRadera
  11. Finurliga tips som vanligt!
    Vilket växt-lusthus ni håller på med och pizzabagare dessutom inte illa!
    lusthuset är så fint så iden med växhus kommer att bli jätte bra!
    Ha en skön helg
    Kram Marith

    SvaraRadera
  12. Vad pysslig du är!!! :) Smart tips till dukningen! Om jag vill fästa något för stunden brukar jag använda fix, finns i blomsteraffären som de fäster "oasisstolar" med. Ha en trevlig helg! Kram E

    SvaraRadera
  13. den idén gillade jag jättemycket. jag som är tokig i gamla koppar.

    tack för att du delar!

    ha en fin helg!

    SvaraRadera
  14. Aldrig hört eller sett, men vilket jättefint tips! Skrev du något om att limma den fast i koppen (ja, så slarvigt läser jag - well, om du inte gjorde det, så är frågan: hur hålls den på plats? ja, ja, man skall inte röra ett brinnande ljus, förstås).

    Tack det samma! ha en kreativ, men också vilosam weekend!

    Kraaam/Pia

    SvaraRadera
  15. Fint och enkelt pyssel- me like!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  16. ;D vilken idè, älskar att gå in på din blogg känner hur idérna bara spritter i kroppen men orken finns tyvärr inte att fixa mina egna. (läkarbesök snart, då får man se vad dommen blir)Älska att ta till vara på saker som bara ligger i skåpen och skräpar och göra om. Så loppis förstås. Hälsar på här varje dag. Krya på dej.
    Kram Catharina

    SvaraRadera
  17. TGIF- tänk vad mycket nya uttryck man lär sig här i blogg världen...men så funderade jag en god stund på vad det kunde betyda...
    Helt otroligt vilken härlig uteplats ni fixar...jag som har storhetsvansinne drömmer om ett 100 kvadrats växthus med plats för alla mina pelargoner, ja och så ska det helst va plusgrader i det på vintern också...nåja de e ju bara en dröm:)
    Trevlig helg och så tar vi det där kaffet snart!!
    Kramar

    SvaraRadera
  18. Åhhh vad ni har det mysigt, men du hur får man tag på en sån där prylsamlarväninna?

    SvaraRadera
  19. Så jättesnyggt! Gammalt porslin är verkligen jättevackert och användbart!
    Ha en härlig helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  20. Heh, jo, nu ser jag att den är limmad! Nu ut i det fria innan askmolnet täcker solen;)

    Sköt om dej!!!
    Kram/Pia

    SvaraRadera