26 april 2010

Olivkrans

I sovrummet har vi haft en gammal mosskrans i prydnadsfönstret som hänger på väggen. Den började vara dammig och sjaskig, så dit fick olivkransen från hyllan i vardagsrummet flytta istället. Jag är riktigt nöjd.
Tänk att jag fortfarande älskar vår sovrumstapet... Jag tror jag aldrig kommer att tröttna på den!
I vardagsrummet får min läderväska fylla tomrummet efter olivkransen. En registerplåt har jag fyndat på loppis, den får stå däruppe på hyllan tillsvidare.
Första dagen på jobb idag efter 4 veckor av sjukledighet. Det kändes ovant och visst fick jag ont precis som jag anat, men jag får väl försöka hanka mig fram. Det är bara några månader kvar nu så får jag sommarvila.

Kamomilla

Olkkarin oliivikranssi sai muuttaa makkariin kun makkarin koristeikkunassa oleva sammalkoriste alkoi jo vetää viimeisiään.. Nyt olohuoneessa roikkuu kirpparilta löytämäni salkku ja hyllyllä komeilee toinen kirppislöytö- rekkarikilvet! Vaihtelu virkistää... Kamomilla

21 kommentarer:

  1. Dear Kamomilla,
    window olive wreath is a beautiful box with glasses too, really nice decorations.
    Have a nice week
    Iva

    SvaraRadera
  2. Så fin den är olivkransen! Passar perfekt där mot fönstret.
    Hoppas att du kan jobba utan alltför ont nu!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  3. Åh så fint! Jag älskar oxå din sovrumstapet! Såå fin! Hoppas det går bra att jobba i veckan! Kram :)

    SvaraRadera
  4. Visst är det en vacker tapet!
    Så fint med fönstret och kransen också.

    Trist att du fick ont genast, plåga nu inte dig själv i onödan bara! Take care!

    SvaraRadera
  5. Jag skulle inte heller tröttna på den tapeten. Kram

    SvaraRadera
  6. Tapeten ÄR ju världsfin!! Tänk att 4 veckor redan gått så fort...jag tyckte att du just blev sjukledig..Ta hand om dig gumman!!

    SvaraRadera
  7. Så fint det blev med olivkransen. Du har så många fina detaljer i ditt hem. Hoppas att du klarar jobbet.Ha det bra!

    SvaraRadera
  8. Den kransen hittade rätt. Läderväskan gillar jag så mycket. Hoppas ryggen din orkar med jobbet.

    SvaraRadera
  9. SÅ vackert med kransen och den tapeten hade jag i min gamla sekelvåning som vi flyttade ifrån, gillar den verkligen, hoppas det nu funkar bra på jobbet, KRAM

    SvaraRadera
  10. Verkligen fint med olivkransen
    Ja med ett fönster så där på väggen är läckert
    Skälv har jag köpt mig ett olivträd idag

    SvaraRadera
  11. Jättefin olivkrans och den passar så fint till fönstret!

    Allt gott till dej och ett fortsatt krya på dej, trots att du börjat arbeta!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  12. ...ja, din sovrumstapet är underbar....skulle jag säja också!

    SvaraRadera
  13. Hej min bloggvän.

    Vackert med olivkrans, och läderväska. Har ju en förkärlek för just läderväskor, dom blir bara vackrare med åren.

    Har just läst igenom tidigare inlägg och ser att du skrivit reportage. Kul! Ser riktigt fint ut. Måste se om jag ännu hittar tidningen i butik.
    Bra tips att veta att du gillar att skriva, jag får ta kontakt när jag behöver din hjälp. :) Har dock själv inte hunnit jobba med reportage just nu eftersom tiden gått till annat, men det skulle vara kul att ha mer tid för sånt.

    Krya på dig hälsningar
    - camilla :)

    SvaraRadera
  14. Jag skulle inte heller tröttna på den tapeten... Önskar nästan vi kunde tapetsera om i vårt sovrum ;O) Mysigt med kransen i fönstret!
    Hoppas det onda ger med sej. Kram

    SvaraRadera
  15. Härlig kombination av allt man ser! Tapeten har något väldigt harmoniskt i sig!!!

    Det hjälper väl inte att säga, att du skall ta det försiktigt med jobbet, för du kan väl inte undvika obekväma arbetsställningar!?

    Nu skall jag affirmera igen!
    Kramis kramis/Pia

    SvaraRadera
  16. Makkarin tapetti on todella kaunis, ihanan rauhoittava väri.
    Oliiivi kranssi sopii ikkunanpokaan ihan täydellisesti:)
    Mukavaa tiistaita!

    SvaraRadera
  17. Aivan ihana tuo nurkkaus olohuoneessa, kerta kaikkiaan mahtava! Kiitos inspiksestä muuten vanhoista rakennuspalikoista, olen hölmönä säilyttänyt vain laatikossa omia samoja lapsuuden leikkikaluja, näinhän ne saisi upeasti käyttöön :)

    SvaraRadera
  18. Ibland är det bara det lilla ombytet som gör att man tycker att rummen förändras och man trivs bra igen. Själv har jag just städat undan krukorna med snögubbarna på ur köks fönstret och satt fram krukorna med prestkragar och nyckelpigor på i stället. Nu känns köket genast mera somrigt och det är genast roligare att vara där:-)
    Din olivkrans är riktigt vacker och passar så fint på sin nya platts.

    Säkert ovant att
    komma tillbaka till jobbet efter så lång sjukskrivning. Ta det nu lungt och hoppas du klarar av det utan att det blir alltför jobbigt.

    Kramisar til dej!

    SvaraRadera
  19. Jättesöt krans.
    Vad tråkigt att du fick så ont. Hoppas det blir bättre snart.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  20. Tapettinne on ihana ja tiedän tunteesi :) Tykkään itse samalla lailla meidän puodin tapetista,sitä on yhdessä huoneessa kotonammekin, enkä usko että tulen koskaan kyllästymään siihen.
    Nähdään ensi viikolla!

    SvaraRadera