8 april 2010

Nu har jag mitt alldeles eget exemplar av boken Sjarmerende Gjenbruk. Jag valde att köpa den på finska (från Ad Libris) då den just blivit översatt och jag tror jag har lite lättare att läsa den så. Visst är den vacker??? En underbar bok, skriven av två kreativa tjejer Ellen och Hanna som båda också bloggar. Klicka på deras namn för att kika in hos dem! Det är värt ett besök!
Själv passade jag på att besöka loppis igår, mellan läkarbesöket och fysioterapin. En vacker sockerskål (?) och ett halsband fick följa med hem. Skålen har ett lock men knoppen fattas. Jag tror jag ska lyckas hitta på något. Kanske gör jag en vacker nåldyna av skålen? Eller kanske något annat? Samma gäller halsbandet, jag tror pärlorna kommer att få leva vidare i annan form. Ideer finns det gott om i boken i alla fall!
Min sjukskrivning förlängdes med två veckor, så det är väl bra att jag har något att samla tankarna på. Annars blir jag nog lite rastlös här ute i skogen.
Kamomilla


Tilasin itselleni tuon ihanan kirjan "Ajan Patinaa" joka nyt lötyy myös suomenkielisenä. ( http://www.adlibris.com/) Todella kaunis ja inspiroiva kirja jota suosittelen kaikille niille jotka pitävät esineiden uusiokäytöstä. Kirja on Ellenin ja Hannan käsiäalaa ja löydät linkit heidän blogeihin tuossa ylläolevassa ruotsinkielisessä tekstissä. (klikkaa nimiä)
Kävin eilen kirpparilla ja tarttuipa muutama kaunis esinekin käteen. Nyt vaan hakemaan sitä inspistä tuosta kirjasta ja keksimään noille jotain uutta käyttöä! Hyvä että on tekemistä sillä sairaslomaa jatkettiin muutamalla viikolla.
Kamomilla

27 kommentarer:

  1. Kul med loppis:) och vilka fina smycken du trollat fram. Hoppas det blir lite varmare väder nästa vecka så sjukledigheten känns lite bättre(om man nu kan säga så).Trädgårdsmässa i morgon(buss från Nagu)och ev ledigt tisdag nästa vecka...vi hörs! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej frun. Trist med förlängning...det brukar klia i kroppen när man ordineras att sitta still. Själv kommer jag precis från doktorn i samma ärende. Har ett eländigt virus som härjar och som inte vill ge med sig. Skall träffa chefen strax och diskutera fram en lösning...

    Sköt om dig och krya på dig!

    Anna

    PS - boken ser riktigt inspirerande ut. Jag måste köpa på mig några nya roliga som kan locka fram lusten i mig!

    Kram.

    SvaraRadera
  3. tack för kommentaren..än så länge håller jag mig på banan, jag håller tummarna :)
    vackra fynd du gör på loppisar, du inspirerar mig för att besöka loppisar runtom där jag bor
    varma kramar Åsa

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset. Ska kika på deras bloggar också. Hoppas att du snart mår bra!
    kram från mig
    /maria

    SvaraRadera
  5. Jag kan tänka mej att den boken passar dej som handsken!!!:) Den verkar jätteintressant!

    Vilka vackra saker du fann på loppisen!

    Fortsätt krya på dej vännen!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Blir alltid lika inspirerad när jag tittar in hos dig!! Så många fina smycken du tillverkat!! Och fotat så snyggt också!!
    Du vet väl om redigeringsprogrammet Picnick, det är väldigt enkelt att använda och helt gratis på nätet!!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Åh boken ser underbar ut och så vackert halsband! Trist att va sjukskriven men du hittar säkert nåt pyssel att sysselsätta dig med, det är ju duktig på!:) Kram

    SvaraRadera
  8. Du menar säkert ANTIKHANDEL och inte loppis?! Den ser så knubbig och rolig ut, skålen. Ser att lyckans Gunilla är på väg till trädgårdsmässan, själv har jag sådana arb.turer, att ingen möjlighet.

    Huvudsaken att du får ryggen i skick och inte går på jobb för tidigt!

    Kraaam!

    SvaraRadera
  9. Den boken ser riktigt intressant ut! Jag var in på författarnas bloggar och det gav inspiration :)
    Sköt om dig så att du blir återställd!

    SvaraRadera
  10. Vad är det för spännande bok? Självklart kommer du hitta någon fiffig lösning på knoppen, nått annat kan man inte tänka sig. Kram

    SvaraRadera
  11. Vacker utanpå e boken åxå. Skålen får sakert en fin makeover:)

    SvaraRadera
  12. Vacker bok och vackra loppisfynd! Önskar dig mindre ont och en skön helg! ♥

    SvaraRadera
  13. Visst är den boken underbar, fick den som överraskning utav Ellen själv när den gavs ut, krya på dig vännen, kram

    SvaraRadera
  14. Boken ser härlig ut! Önskar dig goda lässtunder och krya på dig!

    Kram

    SvaraRadera
  15. Fina fynd du gjorde där! Ska bli kul att få se vad du hittar på med pärlorna :)
    Kram!

    SvaraRadera
  16. Ser ut som en bok i min smak. Hamnar nog i adlibris önskelista :O)
    Bättre att förlänga sjukskrivning än att gå för tidigt i jobb... Brukar straffa sej i längden. Sköt om dej!

    SvaraRadera
  17. Vilken bra bok d verkar vara... Nog för att du verkar ha miljoner idéer själv... Men jag kunde behöva en sådan där bok... bra med tips...

    Hoppas du orkar m din sjukledighet! Säkert bra att vara hemma och krya på sig, bara man klarar sig utan att klättra alltför mycket på väggarna :)

    Tack annars för din kommentar. Nuppe pratar om dig med jämna mellanrum, du är nog saknad! Så se till att få dig en kram i måndag om du bara har chansen! För kramar har nog en läkande verkan :)

    Sköt om dig! Kram

    SvaraRadera
  18. Den boken vill jag också ha! Har blädrat i den några gånger och blev väldigt förtjust!

    SvaraRadera
  19. Ihana kirja, varmaan !

    Kirpputorit on aina hauskat kun voi löytää kivoja tavaroita :-) Olet hyvin onnistunut kotonasi !

    Terveisin Anneli W, Ruotsissa...

    SvaraRadera
  20. Tråkigt att få höra om sjukledigheten, hoppas det blir bättre snart!

    Boken finns i min hylla också, kan verkligen rekommnedera. Många fina ideer.

    Vilka härliga fynd du gjort!

    SvaraRadera
  21. Hei Kamomilla pitkästä aikaa!
    Blogissasi pieniä muutoksia... tekstisi tuleekin myös suomeksi.
    Kirja kuulotaa varmasti mielenkiintoiselta.
    Selailin useampaa päivitystäsi ja sieltähän löytyi taas vaikka mitä.

    Oikein mukavaa huhtikuuta sinulle
    ja kaikkea hyvää!!
    Jaana

    SvaraRadera
  22. Det är härligt med loppisar! Jag önskar bara att det skulle finnas lite fler sådanna i mitt närområde.
    Nu finns det bara två som är fasta loppisar, men sen brukar det ju ordnas sådanna som oftast håller på en helg eller en hel vecka lite varstans här i närheten. Senast jag var på loppis var i Lovisa och då hamnade en hel del gamla böcker med hem. Hittade specielt en bok som jag bara inte kunde motstå fast den var lite dyrare en dom andra. Sen blev det lite kläder oxå som jag kanske gör om till något helt annat.
    Sköt nu om dej under sjukledigheten
    och pyssla och förvandla så mycket du orkar. Kram på dej!

    SvaraRadera
  23. Tusen tack för blogg-tipsen!!! Har sellan tid att söka nya bloggar och länge velat hitta nån från Danmark. Nu måste jag bara hitta tid att studera dessa två i lugn o ro, första intrycket var mycket lovande :-)
    Krya på dig!!!

    SvaraRadera
  24. Den boken ser intressant ut. Du får säkert skön läsning i helgen!
    Ha en fin helg!
    Kram S.

    SvaraRadera
  25. Varje gång när jag tittar in på "Myrorna" i Värtahamnen i Sthlm så tänker jag på dej... ;o))Min stelnade fantasi vill inte riktigt ta till sej allt jag ser och då försöker jag ta till Kamomilla-ögonen. Tro mej eller ej men det brukar hjälpa. Känner du för att besöka stället så ska du hoijta till..
    Kramis från "Faster Tina"

    SvaraRadera
  26. den boken kom verkligen till rätt hem! jag ser fram emot många nya kamomillafixningar de närmaste månaderna ;)
    hoppas de kommande två veckorna är välgörande för din rygg och ditt ben. jag ska tänka på dig nästa vecka när jag går och nöter på gatorna i den kungliga, engelska huvudstaden...
    skön helg och varm kram!

    SvaraRadera
  27. Tack för titten hos mig! Jag har kollat in Elsas Virkblogg tidigare och dom mössen hon virkar är helt underbara! Boken ser verkligen inspirerande...ska nog försöka få tag i den.

    Ha det bra!

    SvaraRadera