4 april 2010

Ibland blir det inte alls bra!

Jag sade i ett tidigare inlägg att det skulle bli synd om mannen min när jag är sjukledig. Jag har ju all tid i världen att inreda i mina tankar, och sen ha honom att förverkliga allt! Japp, och nu hade jag en galen ide´...Jag tänkte att dagbädden på glasverandan skulle bli den ljuvligaste sommarbädd med "himmel" av ett moskitonät jag fyndat på loppis. Men ojoj...det blev inte som jag trodde.
Jag får ibland mail där folk frågar om jag alltid lyckas med allt? heh. Nå nej! Men här på bloggen visar jag ju inte det som gått snett heller! För visst gör jag mina tabbar. Som den här med sänghimmeln då- Jag tänker inte ens visa hur det såg ut för det blev ju bara så fel... Too much helt enkelt.
Så stackars mannen fick plocka ner allt igen och istället börja flytta om på tavlor och annat. Jag ville ju ha förändring! ( och en vacker dag kommer han att galenförklara mig och mina ideer.)
Vi har en gammal inramad dagstidning från 1 maj 1930. Gammal och gulnad med nostalgiska annonser. Turun Sanomat, en finsk tidning som är bekant för många Åbobor. Jag är född och uppvuxen i Åbo och därför känns det finska språket inte alls främmande för mig och det är en rikedom att behärska två språk. Nu hänger tavlan ovanför arbetsbordet. Med den påföljden att jag vill ha en ny skrivbordslampa.. En Jielde (ja ni bloggare vet säkert..)
(bild från nätet) Tala om snöbollseffekt...
Han fick ta ner den gamla klockan ovanför skänken också, och bära bort pigtittaren för nu vill jag ha lite tommare ytor. Men det är en annan saga det. Tack gubben för att du står ut med mig. :)
Kamomilla


Minulta kysytään aina silloin tällöin että onnistunko aina kaikissa projekteissani? No en todellakaan! Viimesin ideani meni aivan puihin ja mies sai purkaa koko jutun. Olin nimittäin mielessäni kehitellyt romattisen kuvan siitä miten hyttysverkkohimmelillä saisin päiväpedistä sellaisen ihanan kesäisen loikoilupaikan... Ja kun mies toteutti suunnitelman, tulos oli hirveä!
Se vaan ei istunut siihen! Liika on liikaa... Eli purku ja sitten mies sai uuden komennon nimeltään taulujen siirto. Tässä tulos. (En lupaa että siitä tulee pitkäaikainen ja sitäpaitsi haluan nyt uuden valaisimen työpöydälle...*huokaus*)
Suuri kiitos miehelleni. Minussa on kestämistä!
Kamomilla

23 kommentarer:

  1. Jag känner igen mig,
    oss jag och min man...
    :)

    Önskar dig en underbar påsktid,
    kramar! Annaleena

    SvaraRadera
  2. De blir ju inte alltid som man tror ;) Tur att du har en duktig hjälpreda. Tavlan e fin å passar så bra ovanför skrivbordet. Det brukar bli så att de ena ger det andra å så rullar det på av bara farten :)

    SvaraRadera
  3. Jo dom får stå ut med ett och annat de där gubbarna...men tur vi har dom:) Snöbollseffekten av din sjukledighet är tätare inlägg och det tackar vi för samtidigt som du önskas bli bättre av hela mitt hjärta. Långfredagsväder idag är inte så upplyftande men då kan man läsa bloggar med gott samvete. God fortsättning på helgen! Kramar

    SvaraRadera
  4. Här är en till som känner igen sig (oss) :) Nåja ibland stoppar nog maken mig innan vi alls hinner prova ...och ibland måste ju jag prova i alla fall när han inte är hemma ;o)
    Ha en fin fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  5. Javisst, mansfolket har mycket att stå ut med vad det gäller kvinnoideer! Det är nog likadant hos oss... Ibland lyckas det och ibland inte, så är det bara, men man måste ju få utlopp för kreativiteten ;O)

    Ha det så gott!

    SvaraRadera
  6. Kan inte alltid bli fullträffar :)

    SvaraRadera
  7. Så fint du har det!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  8. Det blir ju faktiskt inte alltid som man tänkt sig.....
    Men det brukar bli bra till slut i allafall;o)

    Tavlan är så snygg;o)
    Ha det bäst!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  9. Hallå där,
    Nej, det e helt sant. Man kan inte lyckas med allt, det vet jag det :)) Men skam den som inte gör ett försök. Tavlan blev ju jätte bra där på väggen. Ha en fortsatt härlig påsk helg och njut av solen.
    Kram, Nina

    SvaraRadera
  10. ja, ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig...
    men nu har du provat och nästa idé blir säkert jättebra :)

    här har mannen gett upp...så jag fixar det mesta själv. men när det kommer till borrning, då får jag be på mitt allra finaste sätt...

    ha en fin påskdag.

    kram

    SvaraRadera
  11. Jag har en känsla av att gubben din gillar dej för att du är just DU, med alla dina galenskaper!!! ha-ha! Rolig är du!
    Visst, man visar ju inte sånt som gick fel...!!!

    Snyggt med din skrivhörna, och en sån lampa vill jag också ha...men såååå dyyyyr den är!!!

    Tidningen - så jättesnyggt det är ovanför din skrivhörna!

    Ha nu en fortsatt fin påsk!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  12. Ja ibland är det synd om männen, men man blir vis av misstagen. även jag har ett himmelsprojekt i planerna och det är aningen avancerat, så vi får se om vi ror det i land. Fortsätt pröva dina fina idéer!

    SvaraRadera
  13. Arbetshörnet är nu utmärkt..

    marja

    SvaraRadera
  14. Hihi du är rolig du... tur du har en tålig karl.
    Men för att citera en arbetskamrat
    "varför kan det gå bra när det kan gå dåligt" ibland blir det liksom inte som man tänkt sig och som sagt det ena föder det andra.
    Flyttar man en sak så måste genast annat flyttas eller inhandlas men det är väl det som är tjusningen!!
    Gillar din bloggvrå det är ett så vackert skrivbord.
    Kram Marith

    SvaraRadera
  15. Så där är det ofta här nu då jag inte orkar släpa runt grejer själv. Maken är frustrerad då jag anser att det inte blir bra och vill göra om men man vet ju inte i förväg. Just nu orkar jag inte mycket då mina handleder värker som tusan, utan att jag gjort nått. Kram

    SvaraRadera
  16. Hej
    kolla min blogg, you´ve got an award!

    Sabi

    SvaraRadera
  17. Oi, Pinellakin voimissaan! Mutta kohtapa tuo taitaa taaskin olla?

    SvaraRadera
  18. Du tycks ha en man som har väldigt goda nerver eller så är han fortsättningsvis väldigt kär i sin lilla Kamomilla...ja eller kanske både och :O) Tavlan med tidningen är fin och passar superbra just ovanför arbetsbordet!

    SvaraRadera
  19. Har du någonsin hört uttrycket "nyt on kyllä mopo karannut käsistä"? Jag får höra det hela tiden, av mannen min! Men, den som i slutet är missnöjd (allt som oftast) är ändå JAG - inte HAN! De får stå ut med oss - och njuta!!!!

    Den där tidningsidéen är sååå super, bara jag skulle hitta mina undangömda!
    Nu skall jag sättä mina "lapptäcken näytille".

    Kramis!

    SvaraRadera
  20. Hih ja de här känner ,man igen..=)))

    Kika in i bloggen min en liten award till alla som skriver på svenka=)

    SvaraRadera
  21. Vilken härlig gammal tidning du har! Rolig idé att ha den som en tavla. Jag känner igen med, allt blir verkligen inte bra eller som man tänkt sig. :) Ha det bra! Kram Ewa

    SvaraRadera
  22. Så fint med tidnings-tavlan!
    Nej, det är inte kul när man sett nåt fint framför sig och det inte blir så ändå...

    Ha en skön annandag!

    SvaraRadera