3 november 2013

Årets julbok

Det kom ett bokpaket med posten...

                                                                       En julbok!!


Karin Lindroos har tillsammans med Kajsa Wikman arbetat fram en färggrann julbok om hur man kan fräscha upp  loppisfyndade julpynt eller tillverka nya av loppisfynd eller annat gammalt stuff man hittar i sina knutar. En bok jag gillar, inte minst för sina vackra bilder (som fotograf är det ju det första jag lägger märke till) men också för att jag själv också flitigt pimpat mina gamla julpynt under åren (bland annat SÅHÄR(Kuddarnas röda del är en gammal löpare och det vita är gamla lakan. )


Jouluiloa kierrätysmateriaalista (julglädje av återvunnet material)  inspirerar och nu är jag otroligt sugen på att gå på loppis och fynda  gamla julgranskulor och göra en härlig girlang och allt möjligt annat skoj!



                  Bilderna här är alla tagna av Karin Lindroos och de är publicerade med hennes tillstånd. 



Posti toi paketin.. Joka sisälsi oulukirjan!!

Karin Lindroos ja Kajsa Wikman ovat yhdessä tehneet ihanan joulukirjan jossa opastetaan lukijaa tekemään vanhoista joulukoristeista uusia tai tekemään kirppiskankaista tai esineistä aivan uudenlaisia persoonallisia joulukoristeita. 
Hauska värikäs kirja josta pidän, sillä olenhan itsekin tuunaillut kirppislöytöjäni jo vuosia. Esim NÄIN (tein tyynyt vanhoista lakanoista ja jouluisista kaitaliinoista)
Tämän kirjan kuvat ovat todella kauniita, siihen kiinnitin tietysti valokuvaajana ensimmäiseksi huomiota. Hurja annos inspistä ja nyt tekee ihan oikeasti mieli lähteä kirpputorille tekemään löytöjä!! 

Kaikki kuvat tässä postauksessa ovat Karin Lindroosin käsialaa ja hänen luvalla julkaistu. 



6 kommentarer:

  1. så fina bilder från boken.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Jag har också beställt boken och kan inte snart vänta längre på att få hugga in i bokens innehåll! :)

    SvaraRadera
  3. Härligt att du tipsar om Kajsas bok. Hon är så duktig med sina ljuvliga figurer i tyg !
    Här kommer man till hennes blogg nuhttp://syko.typepad.com/syko/
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  4. Funkar inte länken då, Sanne? Klicka på hennes namn...

    SvaraRadera
  5. Jag gillar Karin Lindroos' bilder, så den boken måste jag nog åtminstone bläddra i!

    SvaraRadera
  6. Oj, verkar som en bra bok minsann! Skall ta mig en titt och kanske beställa den :)

    SvaraRadera