12 november 2013

Koppar och guld

Lustigt så man nappar på trender även om man inte tänkt göra det. (Fast i min bransch är det faktiskt nog ganska svårt att stå emot och inte bli influerad när det handlar om inredning i någon form dagligen.)
Nu har det alltså smugit sig in lite koppar hos oss i alla fall. Men inget jag köpt- nehej, det kommer från svärmors hem, när det tömdes i våras. Två fina kopparvaser varav den ena är tillverkad av min man, när han gick i skolan.  Den visar jag senare, den bilden hade jag lite missat med. Det här med mörkerfotografering kräver ju sina metoder och jag är oftast för bekväm av mig för att plocka fram stativet här hemma.
När jag inredde och hade mig här under helgen, flyttade jag guldspegeln från sovrummet till soffbordet. Nu har jag den som bricka under ljusen och det ger en sån trevlig varm stämning.

 Även Bigge tycks ju gilla mysiga hemmakvällar i ljusens sken.









On se vaan niin kummallista, miten nämä trendit tarttuu vaikkei millään haluaisikaan! Toisaalta- minun alalla olisikin kummallista jos pystyisi välttymään siltä, kun sisutus pyörii päässä erilaisissa muodoissa ihan joka päivä.
No, nyt muutama kupariesine on meillekin kantautunut. Arvasinhan että ennemmin tai myöhemmin...En ostanut mitään vaan nämä tulevat anopin kodista joka tyhjennettiin viime keväänä. Toinen maljakoista on mieheni tekemä, mutta siitä tulee kuva vasta myöhemmin. Olen hieman liian laiska jaksaakseni raahata tuon jalustan esiin, (myönnän) ja hämäräkuvauksessahan sitä kyllä tarvitaan.

Sisustellessani viikonloppuna siirsin meidän kultaisen peilin makkarista sohvapöydälle tarjottimeksi kynttilöiden alle. Tykkään tuosta lämpimästa tunnelmasta ja Biggekin tuntuu nauttivan mukavista koti-illoista kynttilän valossa.

8 kommentarer:

  1. fina bilder.
    Ha en fin dag!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Dubbel mysfaktor med spegel under ljusen :)

    SvaraRadera
  3. Jag skulle inte hoppa på koppartrenden heller, men där ser man...
    Finfina bilder!

    SvaraRadera
  4. Löysin vahingossa blogiisi. Ihana uusi löytö! Jään seuraamaan :)

    SvaraRadera
  5. Vad vackert och mysigt - stämningsfulla bilder.

    SvaraRadera
  6. looooove your cat!!!!! angie from germany

    SvaraRadera
  7. Det värsta med trender är ju att ofta håller de ju i sig såpass länge att man till sist hoppar på dem. Men något koppar tror jag inte kommer in här. *peppar,peppar...*

    SvaraRadera