17 november 2013

Mera koppar

 Jag lovade visst visa bilder på den andra kopparvasen som sökt sig till oss från svärmors gömmor när hon gick bort. Den här har min man gjort på slöjdtimmarna i skolan för länge länge sedan. Nuförtiden är koppar såpass dyrbart att jag antar att man inte använder det i skolslöjden i alla fall.







Taisin luvata että näytän toisestakin kuparimaljakosta kuvan. Tämä on siis miehen tekemä, kouluajoilta kauan kauan sitten, ja kantautui meille anopin kodista kun hän nukkui pois keväällä. Nykyään kupari on melko kallisarvoista joten tuskin sitä enää käsitytunnellä käytetään..

5 kommentarer:

  1. Vilken tjustig en!
    Senast vi var och röjde i Jakobstad hittade jag en kopparvas som brorsan hade gjort i skolan. Jag tvingade honom att ta den med sig, men vet att jag själv skulle ha uppskattat den mer...

    SvaraRadera
  2. Kaunis! Kuten myös nuo korit vieressä! Kenen valmistamat ne ovat? :)

    SvaraRadera
  3. Oliskohan zelected by Housen? Sain lahjaksi, joten en ole varma..

    SvaraRadera