29 mars 2014

Kurs i brödbakning

Denna helg drar min man sina första brödkurser. Hela två stycken på en helg och här är lite bildskörd från den första. (jag kunde ju inte hålla mig borta- han var ju ensam med 6 stycken kvinnor, jestas och då kan ju vad som helst hända! )  ;)
















Det här verkar ju så skoj, jag kan bra tänka mig att det blir en fortsättningskurs, nu när både han och kursdeltagarna blivit varma i kläderna så att säga. Kursen ordnades i vår väns fina nyrenoverade kök som har både el- och vedeldad spis. Läs mera HÄR
Janne bakar alltid ekologiskt och mjölet hämtas från MALMGÅRD.

P.s Om nu någon undrar varför det står Jannasgård på hans rock, så är det faktiskt så som Villa Kamomilla heter på riktigt!





Tänä viikonloppuna mieheni vetää leipäkurssia, tai oikeastaan kaksi kurssia. Tässä kuvasatoa ensimmäisestä ryhmästä. (Olihan minun  pakko käydä kurkkaamassa hänhän sentään oli yksin kuuden naisen kanssa!) ;)
Tämä tuntui toimivalta ja kivalta idealta ja uskon että jossain vaiheessa järjestyy vielä jatkokurssi, sillä kaikki taisivat innostua oikein kunnolla. Kurssi järjestettiin ystävämme vastaremontoidussa keittiössä, ihanassa talossa jossa on sekä sähkö- että puulämmitteinen uuni. 
På sevenska voi lukea lisää Tämän linkin takaa
Janne leipoo aina luomuleipää ja jauhot hän ostaa MALMGÅRDISTA

P.S Jos nyt joku ihmettelee miksi leipurin takissa lukee Jannasgård, niin voin paljastaa että se on meidän kodin oikea nimi. Villa Kamomilla on vain fantasiaa :)

2 kommentarer:

  1. Ja, jag har ju förstått att din make är duktig brödbakare, så jag är inte förvånad över att han har kurs! Fina bilder, och kanske....tur att du var med! :)
    Ha en fortsatt fin helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. så roligt
    Ha en fortsatt fin lördagskväll
    Hanna

    SvaraRadera