18 mars 2014

Rapport från stolverkstaden

Den här stolen kunde ge mig gråa hår med sina miljoner triljoner nitar, men jag har bestämt mig för att allt handlar om inställning. Jag tar det lugnt, gör lite när jag hinner och däremellan vilar jag mina handleder som inte får ansträngas. Det är okej för jag vet ändå att det blir bättre om man inte håsar och sjåsar.



Tyget är också valt- det blir nåt helt annat än jag tänkt mig, men riktigt coolt ändå! Det var en svår uppgift att hitta nåt i lämpligt material som ska vara enkelt att nita på och helst inte behöver sicksackas i kanterna. Färgen tänker jag ändå inte avslöja ännu, men materialet är konstläderaktigt. 






Tämä tuoli voisi antaa minulle harmaita hiuksia miljoonine triljoonine niitteineen (huh menikö oikein?) , mutta olen päättänyt että se on asennejuttu. Etenen rauhassa, askel kerrallaan. Poistan niittejä kun jaksan ja huilaan välillä. En halua rasittaa jo kipeitä ranteitani.  Sitäpaitsi tiedän ettei hosumalla tule hyvää jälkeä.

Kangaskin on valittu. Päädyin johonkin ihan muuhun kuin olin ajatellut, mutta ei se haittaa,tuolista tulee tosi makea! Oli kyllä vaikea löytää sopivan väristä kangasta joka täyttäisi kaikki kriteerit, eli olisi helppo kiinnittää eikä tarvitsisi huolittelua reunoista. Väriä en kyllä vielä paljasta, mutta pinta on tekonahkan tuntuinen. 

2 kommentarer:

  1. Tsemppiä projektiin, tuolista tulee takuulla makee.

    SvaraRadera
  2. Oj vilket härligt projekt - glad för din skull att du hittade just "denna" stol! :)

    SvaraRadera