6 mars 2014

Stolfynd till studion

Man kan minsann göra fynd på återvinningen! Denna stol köpte jag och den ska jag piffa upp till något riktigt extra! Jag tänker i såna här banor:  KLICK


                                                       Bild tagen med iphone

Nåt riktigt vackert tyg ska den kläs med och så ska ramen målas. Men hu vet ni, vilket jobb! Miljoner nitar som sitter som berget. Så det lär väl dröja ett tag innan ni får se resultatet...
Färgförslag får slängas fram. Själv tänker jag pink och guld eller aqua och silver...

Sen när den är klar ska den stå i studion- inte i mitt hem!





Kierrätyskeskus on kyllä oikea aarreaiatta jos siellä sattuu käymään oikeaan aikaan. Ostin sieltä tämän tuolin ja se tulee saamaan melkoisen tuunauksen. Ajatatukseni kulkevat näissä maailmoissa: KLIK

Oikein kaunis kangas ja sitten pitää tuolin runko tietysti maalata. Mutta huhu, näettekö miten paljon nastoja tuossa on? Tässä menee nyt jonkun aikaa ennen kuin näette lopputuloksen...
Väriehdotuksia kankaalle ja rungolle saa esittää. Itse ajattelen pinkkiä ja kultaa tai aquaa ja hopeeta tai jotain sellaista...

Tämä tuoli tulee siis studiooni- ei omaan kotiin...

21 kommentarer:

  1. Varför inte ha den just the way it is? Neutral beige klädsel och lagom patinerad trästomme. Skulle göra sig perfekt i en nedtonad neutral omgivning med svart som inslag, tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Vau mikä löytö!
    Olen aina ihaillut tätä Putiikki Rannalla-liikkeessä olevaa:
    http://instagram.com/p/gDKHa5NGVS/

    SvaraRadera
  3. Snygg form att börja jobba med :) Välj ett riktigt crazy tyg och måla stommen svart eller vit beroende på tyget. h. Ann-Louise

    SvaraRadera
  4. Den där stolen är minsann ett riktigt fynd! Helt fantastisk, och blir fin hur du än fixar den är jag säker på!

    SvaraRadera
  5. ...måste ju komma med min åsikt om färger och sånt också märkte jag! blev och funderade på stolen, tycker det låter jättebra med enfärgat och just aqua plus nån aningen metalliskfärg, som t ex den här tycker jag låter jättefint! http://www.pinterest.com/pin/192528952791854638/ Borde passa både unga och gamla, flickor och pojkar och är tillräckligt neutral att den funkar mot alla möjliga färger och material och metaller.
    Ikea har nuförtiden härliga sammetsdraperier som man kan köpa, t ex dom här http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/60239008/ som kanske kunde funka? Sammet är ju annars jättedyr, men känns ju nog lyxigt!

    SvaraRadera
  6. Vilket fynd! Jag älskar stolar som dendär, även om jag inte kan tänka mig en sån hemma hos oss. Jag skulle klä om den med nåt psykedeliskt Svensk tenn (aktigt) färggrannt tyg! Fast det är nog kanske inte så passande att ha i en studio...

    SvaraRadera
  7. Kaunis!!! <3


    http://www.pienilintu.blogspot.fi/

    SvaraRadera
  8. Svar till anonym:
    Som jag skrev så kommer den att flytta till min studio, inte till någon vanlig hem miljö. Kikar du på bilderna i förra inlägget, så är det till den typens bilder den ska komma, och brunt och smutsbeige passar inte in i min tanke där.

    Stolen är inte helt fräsch nu, känns lite sunkigt och unkigt, och tyget är missfärgat och också sönder på sina ställen så den ska nog få ett helt annat yttre.
    I min studio ska det vara nåt helt annat än vita tråkiga bakgrunder och trista pallar att posera på.

    SvaraRadera
  9. Anu: makee, toi puninen myös!

    SvaraRadera
  10. Anu: makee, toi puninen myös!

    SvaraRadera
  11. Louise- ja, vad coolt det skulle vara, men det drar uppmärksamheten från ansiktet på den jag fotar :). Får nog bli enfärgat.


    Ninette:tusen tack för tipset, jag har pillat på dom på ikea, måste se hur färgerna är irl.


    Muminmamman: häftigt skulle det vara, men funkar inte i foto. Blir för mycket som styr blicken bort från den som ska synas i bild.

    SvaraRadera
  12. WOW! Me like!
    Men den är ju snygg som den är!!!

    kram S.

    SvaraRadera
  13. Sabina- det syns inte på bild men den är missfärgad och smutsig och lte söndig på sina ställen. Bak-och framsida olika färg då solen har blekt den.

    SvaraRadera
  14. JAg skulle klä om den Men absolut inte måla!!
    Och då tänker jag fotostudio.

    SvaraRadera
  15. I am so in love with that chair. Pink, nåt annat säger jag inte... :)

    SvaraRadera
  16. Vilken skönhet, den blir ju perfekt sen i studion när du fixat den!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  17. Så snygg! Jag ser det framför mig hur snyggt det kommer att bli på bild i studion! Vilket fynd!

    SvaraRadera
  18. Fin, kommer säkert bli kanon! Träet ser så vackert ut på bilden så det skulle jag lämna som det är, så får det lysa som en fin kontrast mot pastelligt tyg, pastellig bakgrund eller pastelliga barn :)

    SvaraRadera
  19. När du är i farten kan det inte bli annat än snyggt, men oj för både pink+guld och Aqua+silver!! Väntar med spänning!

    SvaraRadera
  20. Hei, tuoli on ihan mahtava! Itse kannustaisin metalliväriin - ehkä mieluiten hopeiseen. Kangas jotain miellyttävää kiiltävää (miksei mattaakin?) samettia, osta hyvälaatuista, kestää myös lapsikuvauksissa jos tarvitsee putsata! Hopea sopii useisiin taustoihin, väriähän voi lisätä ihan muilla keinoin.
    terkuin,T

    SvaraRadera