2 oktober 2012

Badrumsinlägg

Nu ska jag göra något så ovanligt som att lägga upp en bild från vårt badrum/ tvättrum! Det är sällan så städigt att det tål att visas upp. Bekant?
 Nu tog jag i alla fall och färgade de där draperierna så jag var tvungen att röja lite. Färgen SKULLE bli svart, men haha det blev den inte. Istället blev det ett sorts åskmolnsblågrå, en riktigt lyckad miss om jag får säga!

Vårt badrum är ett budgetbadrum. Skåpstommen är byggd av mannen. Skivan var trären men är vaxad med Osmocolors ebenfärgade vax (borde dra på ett lager igen) och draperierna är sydda av gamla lakan- Och nu blev de alltså mörka. Jag är så himla trött på vitt ljust nu. Eller ska jag säga mätt, det passar bättre. Vill ha lite mer att ta i. 




Kylpyhuoneesta
Nyt teenkin jotain harvinaista, ja laitan kylppäri/ pesuhuonepostauksen. Kylppärissä on harvoin niin siistiä, että siellä kehtaisi kuvata mitään...Varmaan monelle tuttu juttu?
 Sain yhtäkkiä päähäni että nuo verhot pitäisi värjätä, joten raivasin sitten samalla noita paikkoja. Verhoista piti tulla mustat mutta eipähän se oikein onnistunut. Jonkinlainen tumma ukkospilviväri siitä tuli, mutta ei se haittaa, olen todella tyytyväinen!
Kylppäri on tehty pienellä budgetilla. Kaappirunko on miehen tekemä ja pöytälevyn vahasin Osmocolorin Eebenvärisellä vahalla. Verhot on tehty vanhoista lakanoista. Halusin värjätä ne, ja sillä tavoin antaa niille vielä jatkoaikaa, sillä olen kyllästynyt valkoiseen. Tai sanoisinko kylläinen? Eiku ähky,  on parempi sana!

16 kommentarer:

  1. Vilket härligt badrum och så skönt med fönster också, så att du kan ha blommor där! Så läckert i färgerna också!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Lyckad miss :) Riktigt snygg färg!

    SvaraRadera
  3. Det blev lyckat! Önskar jag hade ett större badrum med fönster...:-P

    SvaraRadera
  4. Härligt, perfekt färg, tar till mig lite inspiration till vårt eget badrum.
    Betongpäronen var såå fiina och det är lika hos oss att det är mannen som har de gröna fingrarna, men med barn som springer omkring så ids vi inte kämpa med trädgården. Kram

    SvaraRadera
  5. Jätte tjusig nyans på draperiet!! Och jag älskar golvet...

    Ha en fin dag!
    Kristina

    SvaraRadera
  6. Det blev ju supersnyggt! Vilken härlig färg. Men om du skulle vilja färga den färgen igen, så blir det säkert nåt annat... det brukar vara så med såna där överraskningar.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  7. Ja en riktigt LYCKAD miss!
    blev ju super fint.
    Vilket härligt & ljuvligt badrum!
    Stor kram Eleonor

    SvaraRadera
  8. http://metrobloggen.se/aaronochada/2 oktober 2012 kl. 18:51

    Hej! Tycker det blev FINT trots det var en miss....Misströsta inte det går ju alltid byta ut om du ångrar dig. Mvh Johanna I Jönåker
    metrobloggen.se aaronochada

    SvaraRadera
  9. Japp, lyckad miss! Det är kul att färga, man vet inte alltid vad man får innan och ibland blir det mer lyckat än man har tänkt sig!

    SvaraRadera
  10. Halloj!
    Håller med, en riktigt lyckad miss. Och snyggt blev det också :O)
    Å´säger jag bara om ditt förra inlägg, så otroligt fint du har det där ute.
    Ha d gott kram Arja

    SvaraRadera
  11. Verkligen lyckad miss - för redan innan jag läste texten så tänkte jag att draperiet var liksom "du" :)
    Jättegillar golvet!!

    SvaraRadera
  12. Budget e inte illa när resultatet ser ut så där! Det blev ju riktigt fin "svart" färg!

    SvaraRadera
  13. Vilken lyckad missfärgning! Och om du sku ha försökt få den här färgen sku du knappast ha lyckats...

    SvaraRadera
  14. Hur fint som helst! Du skriver så mysigt och äkta, så jag blir alldeles tagen! :)

    Kramar till dig! Mona

    SvaraRadera