26 oktober 2012

Idag blir det fest!





Hej på er!

Jag har sonen på Prao (praktisk yrkesorientering) hos mig och vi har jobbat med allt möjligt som har med mitt företag att göra. Bland annat fick han ta feelgoodbilder på mig och redigera dem med min hjälp. Det tyckte både han och jag var mycket roligare än det obligatoriska pappersarbete och alla mail som vi måste ta itu med sen.
För mig är det ovanligt att stå framför kameran- en upplevelse som i sig var riktigt nyttig!
Jag måste ju visa resultatet också, han följde mina instruktioner till punkt och pricka, och det ser man ju . Duktig!

På eftermiddagen reser jag iväg mot landets huvudstad, för ikväll blir det gala!!  Ooh, jag mer nervös för föret än för galan, då marken är vit av snö idag. Det är så vackert med de gula björklöven mot den blå snömolnshimlen, men idag hinner jag inte fotografera, tyvärr!




Den som följer mig på instagram (camillakamoilla) kanske får se nåt från galan ikväll. Jag vågar inte ta kameran med mig- det räckte med att hälla kaffe i den förra... dags att köpa en riktigt bra pocketkamera?


Hei!
Kuopus on minulla työharjoittelussa pari päivää, ja olemme tehneet kaikenlaista firmaan liittyvää työtä yhdessä. Kuvasimme muun muassa feelgoodkuvia, ja tällä kertaa jouduin itse kameran eteen. Oikein opettavainen kokemus! Sitten seurasi tietysti kuvien käsittely, ja kuten kuvasta näkyy, hän seurasi ohjeitani tarkasti! Hienoa! Paperityöt ja sähköpostien lähettäminen oli sitten paljon tylsempää puuhaa, meidän molempien mielestä, mutta pakollista sekin...
Iltapäivällä ajan pääkaupunkiin, sillä tänään onkin  Gloria Blog Awards- tapahtuma  klo 18! Jännittää, mutta tuo ajaminen näillä keleillä jännittää kyllä enemmän kuin itse gaala. Todella kauniit maisemat ulkona, mutta ne jäävät nyt kuvaamatta. En ota kameraani mukaan juhliinkaan, sillä se riittää että tapoin jo yhden kameran kaatamalla kahvia siihen Strömsössä. Ehkä olisi hyvä aika ostaa näppärä pikku taskukamera?

Instagram-kuvia saattaa illan aikana ilmestyä- bongaat minut sieltä nimellä camillakamomilla.
Mukavaa perjantaita teille kaikille!!


6 kommentarer:

  1. Duktig son du har! Lycka till ikväll, du fick i varje fall min röst! :)

    SvaraRadera
  2. Hittade hit via Nordingården, vilket jag är glad för. Vilken fin blogg du har!

    Kram Therese

    SvaraRadera
  3. Mukavaa iltaa ja onnea matkaan!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin bild på dig! Duktig son... då har du nån som kan gå i dina fotspår sen, hihi.
    Lycka till på turen och på galan, kör försiktigt!
    Pocketkamera? när du har en ajfån? Då kan du ju inte instagramma lika lätt...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  5. Fin bild! Ni får bli kollegor du och din son. Hoppas att du får en riktigt fin galakväll!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  6. Ihanaa gaala-iltaa.Ajelehan varovasti! <3

    SvaraRadera