17 oktober 2012

Sööörvis

Min dator har krånglat, och just nu pågår det operation tömning och överflyttning och säkerhetskopiering av minsta lilla dokument. Just to be sure. (de viktigaste har jag alltid dubbelkopierade på externa hårdskivor) Vi får vi köra om lite programvaror och se om vi blir klokare. Himla mycket tid tar det, men det är ett måste.  Har därför inte hunnit fundera på blogginlägg, det får bli tills allt är fixat.
Ni får nöja er med en instagrambild som anknyter till förra inlägget.


Työkoneeni on yskinyt ja nyt onkin meneillään operaatio tyhjennys, siirto ja kopiointi. Joka ikinen pienikin dokumentti laitetaan talteen (kaikki tärkeät ovatkin aina ulkoisilla kovalevyillä) ja ajetaan ohjelmat uudestaan koneeseen. Hirveän työlästä ja aikaa vievää mutta todella tärkeää. Ei tässä mitään sen kummempia blogipostauksiakaan ehdi ajatella. Se jää myöhempään. Nyt saatte tyytyä instagramkuvaan joka liittyy edelliseen postaukseen.

5 kommentarer:

  1. Hei, sinulla on kaunis blogi, hyppäsin lukijaksi - ei aina tarvitse olla uutta ihmeellistä asiaa - ainakin minä löysin paljon luettavaa ja katsottavaa aiemmista postauksistasi.

    Itsekin olen aloitellut uutta blogia uuden projektin ääressä ja voi, kumpa joskus pääsisin sisustuksen pariin. Siihen asti fiilistelen kaikella pienellä, vanhalla, kauniilla ja itse entisöinnin riemulla, heh.

    Kurkkaa katsomassa, jos ehdit ja mukavaa viikkoa sinulle!

    www.villaidur.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Halloj!
    Jobbigt det där med datorbyte, fick också byta men fick samtidigt rensat endel. Vilka härliga bilder du visar från boken. Var får man tag i den? Kram Arja

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder från ert hem i tidigare inlägg! Vilken härlig bok i förra inlägget!
    Hoppas att datorn piggar på sej snart! Trist att vara utan!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Å vad jobbigt. Det är inte en mac va? Jag kör på med min iMac och hoppas den håller för jag har inte drabbats av minsta lilla "hängning" eller "avbrott" så jag tror jag är dator-säker nu...*tar i trä för säkerhets skull*
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  5. EM- Kan nog drabba mackare också, vad som helst kan hända med tekniken.

    SvaraRadera