11 oktober 2012

Reportaghem sökes!

Jag söker fina reportagehem igen! Vanliga hem och JULhem. Alla förslag är välkomna, jag kollar igenom vartenda ett, men kan inte garantera ett reportage. Oftast jobbar jag så, att jag samlar in förslag och försöker sedan hitta en beställare till ett reportage.

 Jag kan på förhand inte exakt veta vad tidningarna vill köpa av mig, jag jobbar ju frilans och bestämmer inte över tidningarnas material. Det sparar allas tid och arbete att hitta en beställare först.

 Det vet jag i alla fall, att en av de uppdragsgivare som jag jobbat för, nu söker ett ombonat mysigt och varmt julhem med lantlig stämning. Så om du har ett sånt hem, eller känner någon som har ett, tveka inte att ta upp saken!!  Det behöver inte vara "perfekta" hem, men det ska finnas det där "lilla extra".

Maila mig bilder av hela hemmet (och utsidan) så ser vi om det framskrider! creatella@parnet.fi


                                                 Bilden tagen på Hotell Nestor i Korpo, under en riktigt trevlig fotosnackskväll 




Haku päällä!!
Taas etsin koteja, sekä tavallisia syys- tai talvikoteja  että JOULUkoteja! Kaikki ehdotukset ovat tervetulleita, tsekkaan ne kaikki, mutta en voi luvata lehtijuttua sillä toimin frilanserina enkä päätä lehtien sisällöstä. Yritän yleensä löytää tilaajan jutulle ensin, siten ei tule turhaan tehtyä työtä, eikä tule liian suurta pettymystä ellei juttu sitten onnistukaan.
Oikein lämmin, täyteläinen  ja tunnelmallinen maalaishenkinen joulukoti on ainakin yksi toive tällä hetkellä, joten laittakaapa mietintämyssyt päähän ja heittäkää minulle viestiä jos sellainen sattuu olemaan!

Sähköpostiin kuvia, ja pientä esittelyä niin katsotaan lähteekö juttu etenemään!
creatella@parnet.fi

3 kommentarer:

  1. Hoppas du hittar några fina hem,Jag har bara ett halv ,blir aldrig klar med renoveringar ,hittar nya hela tiden
    Vad roligt att du känner skillnad efter att ha använt gåbandet ,är sugen på att skaffa mig ett , Man kan kanske sy något fint överdrag till den eller hänga nån fin matta över
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  2. Ååh, nu blev jag nervös igen för reportaget från vårt hem! ;)

    Snart börjar det ju bli dags att julpynta! :)Hoppas du hittar nåt riktigt mysigt julhem!

    SvaraRadera
  3. Moikka, kurkkaa blogiani josko meidän koti olisi yhtään mielenkiintoinen kuvattava ?

    T Nina

    valkoisiahelmia.blogspot.com

    SvaraRadera