25 oktober 2012

Vad roligt!!

Lilla Kamomillas Villa blev vald till månadens blogg i Maalaisunelma, dvs finska Lantliv. Ja, man tackar för äran, och välkomnar alla nya läsare!!

Det här är mitt 1125 inlägg, så man kan ju också förstå att det ibland blir lite bloggtorka. Ibland funderar jag på att lägga av, och starta något nytt, men det möts oftast av protester, så jag fortsätter väl... tillsvidare i alla fall.
Mitt första inlägg gjorde jag den 31 oktober, 2007. Så tänk, bloggen fyller fem år nästa vecka!  Det första inlägget kan du läsa HÄR. Lite trevande, med sämre bilder men med en massa spännande bloggupplevelser framför mig. Tänk om jag då hade vetat vad bloggen skulle föra med sig, allt möjligt spännande från nya vänner till galakvällar och motivationen till att byta bransch.
Jag har förändrats i och med att jag studerat, bytt bransch och lärt mig så mycket nytt. Bloggen har förändrats också, men det är ju naturligt, för bloggen är ju jag, precis sådan som jag är. Kamomillig, som mina vänner brukar säga.



Kuukauden blogiksi valittu Maalaisunelmassa!! Kiitän kunniasta ja toivotan kaikki uudet lukijat tervetulleiksi!!
Tämä on 1125 postaus, jotenkin on siis ymmärrettävää että joskus tulee motivaationpuute ja aiheet tuntuvat loppuvan. Joskus harkitsen ihan oikeasti lopettamista mutta siitä nousee yleensä sellainen haloo, että kai minä jatkan... toistaiseksi ainakin.
Ensimmäisen postauksen tein 31 lokakuuta 2007, joten blogi täyttää ensi viikolla täydet viisi vuotta! Se ihan ensimmäinen epäröivä pikku raapustus löytyy TÄÄLTÄ. Hieman haparoiva, kuvatkin huonolaatuisia mutta minulla oli edessa niin paljon hauskaa! Enpä silloin osannut uskoa mitä kaikkea tämä blogi toisi tullessaan- uusia ystäviä, gaalailtoja ja jopa voimia ja motivaatiota  uranvaihtoon!


Olen muuttunut, olenhan opiskellut, vaihtanut alaa ja oppinut todella paljon uutta. Blogi on muuttunut samalla tottakai, onhan se osa minua, sellaisena kuin minä olen. Kamomillamainen, kuten ystävilläni on tapana sanoa. 



16 kommentarer:

  1. Grattis!! Äntligen verkar det som om jag igen kan kommentera här på bloggen :)

    SvaraRadera
  2. Grattis till månadens blogg ! Visst dt är en njutning att titta in till dej , dina foton är nog unika...
    Ha en bra dag!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Arvostusta ja ihailua herättävät vuodet sinulla on takana, onnea!! Terveisin vasta-alkaja : )

    SvaraRadera
  4. Grattis!!
    Din blogg var bland de första som jag överhuvudtaget börja läsa :)
    Och jag har alltid gillat dina foton.
    Lite lat att kommentera måste jag nog erkänna att jag varit.
    Men grattis igen

    Ha det bra
    Monica

    SvaraRadera
  5. Grattis! Vad tiden flyger framåt...Följt din blogg från starten och gläds med dig över det du åstadkommit och tycker att du behållt din kamomilliga stil vilket är trevligt!
    Själv startade jag en ny blogg efter en längre bloggtorka :-)

    Ha det fint!
    Anne

    SvaraRadera
  6. Grattis än en gång!
    Jo du är dig lik från i alla fall tre år sen, då jag började blogga och följa dig. Även om du bytt branch...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  7. Grattis!
    Ja visst förändras man. Lite roligt att ibland kika tillbaka på tdiga blogginlägg ;)

    SvaraRadera
  8. Stort grattis!! Är inte alls förvånad, så fin din blogg är & igen en gång en helt underbar vacker bild du har!! Fin dag till dig!

    SvaraRadera
  9. Så roligt att läsa ditt första inlägg! :) Vet inte om jag skulle våga läsa mitt eget första inlägg!;)

    Visst förändras bloggen hela tiden, vartefter man själv förändras. Och om man tänker att man bloggat under flera år så är det ju inte så konstigt att det sker förändringar! :)

    Grattis än en gång till "Månadens blogg"!

    Och, jag måste ännu säga, vilket underbart vackert foto du bjuder på!

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Jaksamisia postaamisiin! Mielelläni seuraisin blogiasi. Uuden postausidean voisin antaa sinulle! Tee sauna postaus! :) Paljon on postauksia keittiöistä ja olohuoneista ja makuuhuoneista, mutta saunoista ei. :(
    Pitäisi saada saunaremppa ideoita!:)

    SvaraRadera
  11. GRATTIS!! Vad kul!
    Ja det här med att blogga har öppnat en hel ny värld... :)

    Ljuvlig bild

    Kram Tina

    SvaraRadera
  12. Det är så roligt och inspirerande att läsa om din utveckling och dina framgångar! Grattis! Och ååh va jag gillar hemmet i förra inlägget!

    SvaraRadera
  13. Stort grattis, väl förunnat! Alltid så mycket inspiration här och så underbara bilder!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  14. Grattis! Det är du värd! Du ger mig inspriration och många fler. Fortsätt och lycka till!

    SvaraRadera
  15. Camilla, Talven taikaa on nyt kirjablogissani.

    Mukavaa viikonloppua sinulle!

    SvaraRadera